reklama

Tolerujem?

Ako som bol poučený tak tolerovať je znamená.: „...Pokud bychom chtěli vzít v potaz nejbližší latinský výchozí výraz "tolerare", jeho významové varianty mají opět trpnou charakteristiku: a) snášet, trpět, zakoušet", b) "vydržet, přestát", c) s těžkostmi uhájit, zachovat".“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Ja ako pravoverný ateista som bol vždy proti spojeniu štát – cirkev.

To že registrované cirkvi sú platené štátom tolerujem. Ako som bol poučený tak tolerovať je znamená.:

...Pokud bychom chtěli vzít v potaz nejbližší latinský výchozí výraz "tolerare", jeho významové varianty mají opět trpnou charakteristiku: a) snášet, trpět, zakoušet", b) "vydržet, přestát", c) s těžkostmi uhájit, zachovat".“

Miloš Dokulil - Meditace nad tolerancí (http://www.phil.muni.cz/fil/sbornik/1995/dokulil.html)

Pán profesor vo svojej práci síce nachádza aj pozitívne prvky tolerancie, ale čo sa týka vzťah mňa a cirkev je tolerovať, ako eufemizmus pre strpieť a prestáť. Posledne som mal aj viac času a zaujímal som sa, koľko vlastne dostávajú cirkvi od štátu? A tak som „googlil“ a dostal sa ku nasledujúcej tabuľke z ministerstva kultúry slovenskej republiky: Financovanie cirkví a náboženských spoločností v SR za roky 2000 - 2007 K novším údajom som sa už nedostal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A zase raz ako ateistu ma skoro šľak trafil. Ono platy kňazov oukey. Peniaze na rekonštrukciu a zachovanie chrámov fajn – kultúra musí byť, ale “preboha“ prečo financujeme katolícku charitu (spolu za obdobie 2000-2007 to bolo 467.275.000 Sk)? Načo? Prečo tie peniaze neprerozdelia všetkým charitatívnym organizáciám? Rozumiem zmyslu charity – treba ju podporovať, ale takto?

Tolerujem – ale len preto, že nemám na výber.

Zdeno Onderka

Zdeno Onderka

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Džóšu raz spadol do snehu a volal:"Pomôžte mi vstať! Pomôžte mi vstať!"Prišiel žiak a ľahol si vedľa neho.Džóšu vstal a odišiel. Zoznam autorových rubrík:  recenziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu